زمان برگزاری مجدد نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ برای داوطلبان سیل‌زده خراسان جنوبی اعلام شد معمای پرونده خونین برادرکشی در مشهد (۱۱ اردیبهشت) معافیت مشمولان ۳۵ساله و دارای ۲فرزند از قانون بودجه حذف شد+سند سارق انباری خانه‌ها دستگیر شد جویدن ناخن با کدام اختلالات سلامت روان ارتباط دارد؟ حمله با شمشیر در لندن یک کشته و چند زخمی بر جای گذاشت نجات ۳ نفر از درون حریق منزل مسکونی توسط آتش نشانان مشهدی (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) راه اندازی «تاکسی هوایی» بین گناباد-مشهد درگیری ۲ همکلاسی در شوش رنگ خون گرفت (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) دستگیری ۵ شرور و مخل نظم و امنیت در مشهد ماجرای آن کوچه بن بست واریز هدیه ۲ میلیون تومانی روز معلم به حساب معلمان تا امشب | پرداخت معوقات حق‌التدریس‌ها تا ۲ هفته دیگر بغل نویسی بر روی شیشه و بدنه خودرو ممنوع «سه‌شنبه‌های مهر» ادامه دارد | افتتاح پیش دبستانی و دبستان خیرساز در بخش رضویه مشهد با اعتبار ۳۰ میلیارد ریال گُرگرفتگی در خانم‌ها و آنچه باید بدانند چگونه رنج‌هایمان را به گنج تبدیل کنیم؟ چه حرف‌هایی را به کودکان نباید بزنیم؟ آبله مرغان تا چند روز واگیر دارد؟ | برای آبله مرغان چی بخوریم؟
سرخط خبرها

آخرین اخبار اربعین | تمدید گذرنامه ها قطعی نیست!

  • کد خبر: ۱۲۱۹۸۴
  • ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۲
آخرین اخبار اربعین | تمدید گذرنامه ها قطعی نیست!
رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه انتظامی کشور آخرین وضعیت تمدید اعتبار گذرنامه زوار اربعین حسینی را تشریح کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، افزایش اعتبار گذرنامه زائران کربلا  مهمترین خبر این روز‌ها بوده است که از جمله آن می‌توان به اظهارات «صادق خلیلیان استاندار خوزستان» مبنی بر تمدید گذرنامه‌های فاقد اعتبار در مرز‌ها اشاره کرد؛ یا سخنان «سید مجید میر احمدی معاون وزیر کشور و رئیس ستاد مرکزی اربعین» که در گفت‌وگوی زنده تلویزیونی اعلام کرد که بر اساس آخرین هماهنگی که با وزارت کشور عراق صورت گرفت، بنا شد گذرنامه‌هایی که کمتر از شش ماه اعتبار دارند و یا حتی فاقد اعتبار هستند با تمهیداتی که اتخاذ شده توسط پلیس گذرنامه فراجا در «مرز» به مدت ۶ ماه تمدید می‌شود و زائران می‌توانند بدون نگرانی در مرز گذرنامه خود را تمدید کنند؛ و همچنین اظهارات «سردار حسین اشتری فرمانده کل انتظامی کشور» که در خصوص اعتبار گذرنامه‌های زائران اربعین، اعلام کرد که طبق توافق با پلیس عراق مقرر شده تا گذرنامه‌هایی که تاریخ آن‌ها به اتمام رسیده با مهر تمدید پلیس  برای تردد زائران اعم از زمینی، هوایی و دریایی میسر باشد.

حال با توجه به اظهارات مسوولان و رایزنی با طرف عراقی، مخاطبان این سردرگمی را داشته که نحوه تمدید گذرنامه‌های منقضی به چه صورت بوده و در کدام مرز‌ها این اقدام صورت می‌گیرد.



برای تمدید گذرنامه منتظر پاسخ طرف عراقی هستیم/ تمدید گذرنامه در مرز نداریم


سردار علی ذوالقدری رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه انتظامی کل کشور در خصوص آخرین جزئیات تمدید و اعتبار گذرنامه برای خروج از کشور و شرکت در راهپیمایی عظیم اربعین حسینی (ع) اظهار داشت: طی مذاکرات اولیه مسوولان ایرانی با طرف عراقی این مساله عنوان شد که برای گذرنامه‌های منقضی یا دارای اعتبار زیر ۶ ماه تمدید صورت پذیرد که در صورت نهایی شدن و اعلام رسمی از سوی مقامات عراقی زائرین جهت تمدید شش ماهه به ادارات مهاجرت و گذرنامه سراسر کشور مراجعه کرده و پس از ثبت اطلاعات آن‌ها در سامانه با درج مهر فیزیکی در گذرنامه اعتبار جدید لحاظ می‌شود.

وی افزود: این تمدید صرفاً برای ایام اربعین بوده و به صورت «رایگان» انجام می‌شود.

سردار ذوالقدری در پاسخ به پرسش دیگر در این خصوص که آیا امکان تمدید گذرنامه در نقاط مرزی مهیا است یا خیر؛ خاطرنشان کرد:  امکان و ابزار تمدید اعتبار گذرنامه در مرز‌ها فراهم نیست و زائرین برای جلوگیری از معطلی حتماً در ادارات گذرنامه مراکز استان‌ها نسبت به تمدید اعتبار گذرنامه اقدام کنند.

منبع: فارس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->